Social Icons

Sunday 1 December 2013

Percayalah - Berkelah di Kebun Kelapa Sawit

Apa kata kita berkelah di pantai pada hujung minggu ini? Ataupun, apa kata kita berjumpa di kelab bersama keluarga di hujung minggu ini? Ataupun lepak di bar ataupun di restauran di sekitar bandar.   

Itulah yang sering kita cadangkan sekiranya ingin berjumpa kawan-kawan ataupun ingin melakukan aktiviti keluarga di hujung minggu.

Mungkin ini kedengaran pelik tapi percayalah ia pengalaman yang menyeronokkan. BERKUMPUL BERSAMA RAKAN-RAKAN DI KEBUN KELAPA SAWIT.

Pemandangan di sekitarnya tidaklah seindah di pantai atau gunung ganang ataupun di tepi tasik. Tiada talian internet, 1 bar telefon line, tiada elektrik mahupun air paip. Suasananya yang serba kekurangan ini dengan sendirinya telah menaturalkan perasaan ingin tahu dunia luar buat seketika kerana masing-masing rancak berbual dan mahu menyediakan makanan yang paling enak untuk hidangan semua.

Karakter anak-anak pun pandai berubah.  Mereka mula mencari batu, patahkan ranting, mencabut daun-daunan ataupun menjadikan gelas plastik menjadi mainan. Tiada seindah gambaran dari anak-anak ini apabila ia mula membangkitkan memori semasa kita kecil dahulu yang hidup tanpa pengaruh IT.







No comments:

Post a Comment

 

Do you need Translator?

Pelawat


 
UA-58368323-1