Social Icons

Thursday 18 December 2014

Jana Wang Dari Rumah Tanpa Sebarang Modal Untuk Newbie - Affiliate & Dropship

Inilah antara kaedah perniagaan yang paling 'HOT' ketika ini dan penyelidikan demi penyelidikan dilakukan oleh mereka yang berminat hendak memulakan kerja dari rumah melalui program affiliate dan dropship semakin meningkat.  Mana tidaknya, apabila headline seperti di atas menjadi tarikan dan susah mahu ditolak jika tidak dibaca sehingga habis..bukankah begitu?

Kepada Newbie/orang yang masih baru..
Kepada newbie yang ingin memahami program yang menarik ini kenalah faham dahulu maksud kedua-dua ini; affiiate & Dropship. Apabila ia sudah difahami maksudnya, maka anda akan menjadi lebih teruja untuk memulakan program ini. 

Affiliate bermaksud : "Menjual dan memasarkan produk orang lain" dan anda akan mendapat komisen dari jualan tersebut. Di dalam konteks affiliate, anda hanya mempromosikan produk tersebut sama ada dari laman blog anda, laman sosial seperti twitter atau facebook dan sebagainya. Anda akan diberi link affiliate anda dari website tersebut untuk anda promosikan. Tetapi sebelum itu, anda kena mendaftar terlebih dahulu serta verify email anda kemudian barulah dapat mempromosikan link affiliate tersebut.

Produk affiliate tersebut boleh jadi dalam bentuk software, barang fizikal, keahlian, tempahan hotel, newsletters registration atau sebagainya.

Banyak website yang menawarkan program affiliate dan ada juga di antara mereka menawarkan komisen sehingga 75% dari hasil jualan. Menarik bukan? Tidak rugi untuk memulakan kerja dari rumah dengan menyertai program affiliate.

Untuk menyertai program affiliate ini memerlukan tools dan usaha yang sangat ringkas serta mudah. Anda hanya perlukan laman web sendiri untuk memuatkan link affiliate ataupun laman sosial pun boleh digunapakai sekiranya ianya bersesuaian.

Dropship bermaksud : hampir sama juga maksudnya "Menjual dan memasarkan produk orang lain" dan mendapat komisyen atau untung sendiri dari jualan tersebut. TETAPI, secara praktikalnya adalah berlainan. Untuk program dropship, produk yang terlibat adalah dalam bentuk fizikal dan penghantaran akan dilakukan oleh syarikat atau individu yang menawarkan program tersebut. Anda hanya perlu mempromosikan produk tersebut di laman sosial ataupun secara offline (offline contohnya; menjual kepada rakan-rakan atau sanak saudara secara face to face dengan menunjukkan katalog produk tersebut) 

Untuk dropship juga, sekiranya ada tempahan, anda akan membuat pembayaran harga dropship kepada penganjur serta memberikannya nama serta alamat pembeli. Penghantaran akan dilakukan penganjur dan pembeli tidak menyedari barangan tersebut adalah dari penganjur.

Program dropship lebih mudah difahami melalui carta seperti di bawah:-


Kedua-dua idea ini amat sesuai untuk suri rumah yang ingin bekerja dari rumah dan tidak mempunyai sebarang modal untuk perniagaan. Daripada membuang masa melihat status di dalam fb, suri rumah boleh menjana wang sampingan jika masa dimanfaatkan dengan program sebegini sambil menjaga anak-anak... 

No comments:

Post a Comment

 

Do you need Translator?

Pelawat


 
UA-58368323-1